Sosyal Ağ Nedir? Sosyal Medya Reklamcılığı Hakkında


Sosyal ağ terimi, arkadaşlar, aile, meslektaşlar, müşteriler veya müşterilerle bağlantıda kalmak için internet tabanlı sosyal medya sitelerinin kullanımını ifade eder. Sosyal ağ, Facebook, Twitter, LinkedIn ve Instagram gibi siteler aracılığıyla sosyal bir amaca, ticari bir amaca veya her ikisine birden sahip olabilir. Sosyal ağ, müşterilerle etkileşim kurmak isteyen pazarlamacılar için de önemli bir temeldir. Facebook, 31 Aralık 2021 itibariyle aylık bazda 2,91 milyar insanın platformu kullandığı en büyük ve en popüler sosyal ağ olmaya devam ediyor.

Statista'ya göre Instagram, Facebook Messenger, Twitter ve Pinterest sonraki en popülerler.

Sosyal medya reklamcılığının 7 avantajı

İster Tik Tok'ta gençleri hedefleyin, ister Twitter'da Y kuşağına kendinizi tanıtın, başarı, işletmeniz için en iyi sosyal medya reklam stratejisini geliştirmede yatar. Bunu yapabilmek için sosyal medya reklamcılığının avantajlarını ve bunların işinize nasıl uygulanabileceğini anlamanız gerekir.

Sosyal medya reklamcılığının birçok avantajı vardır. Sosyal medya reklamları daha geniş pazarlama stratejinizin bir parçası değilse, daha fazla kişiye ulaşma, daha yüksek dönüşümler oluşturma ve daha yüksek müşteri memnuniyeti düzeyleri sağlama fırsatını kaçırıyor olabilirsiniz.

1. Artan marka bilinirliği

İşletmenizi, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi sosyal medyada tanıtarak, en başından itibaren marka bilinirliğini artırıyorsunuz.

Daha tıklamalar ve dönüşümler devreye girmeden, sosyal medya reklamlarını kullanarak markanızı milyonlarca kişiye duyuruyorsunuz.

İnsanların sosyal medya beslemelerinde 'sponsorlu' bir etiketle görünmek veya bir YouTube videosunun önünde görünmek, marka görünürlüğünüzü artırmak için harikalar yaratabilir, işletmenizin bilinçaltı düzeyde olsa bile insanların zihinlerinde taze kalmasına yardımcı olabilir.

Marka bilinirliğinizi artırmanın elbette işletmeniz için birçok faydası vardır. İster sektörünüzde yeni biri olun, ister köklü bir marka olun, sosyal medya reklamcılığından bu artan maruz kalma, işletmeniz için yeni potansiyel müşteriler ve daha yüksek dönüşümler sağlayabilir.

Ücretli sosyal medya stratejinizin bir parçası olarak bir Farkındalık kampanyası yayınlamayı seçerseniz, amacınıza en uygun reklam biçimini seçtiğinizden emin olun. Raporlara göre, insanların %76'sı YouTube videolarını izlerken reklamları alışkanlıkla atlıyor.

Bu nedenle, YouTube reklamları sosyal medya kampanya stratejinizin bir parçasını oluşturuyorsa, marka bilinirliğinizi artırmaya gerçekten yardımcı olması için atlanamayan yayın içi reklamları tercih etmek isteyebilirsiniz.

2. Geliştirilmiş marka sadakati

Müşterilerinizle sosyal medyada etkileşim kurmak, işletmenizin sadık bir müşteri tabanı geliştirmesine yardımcı olabilir. Sosyal medya reklamcılığı, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi tanıtmaktan daha fazlasıdır. Hedef kitlenizle bağlantı kurma ve anlamlı bağlantılar geliştirme fırsatı sunar.

Sosyal medya reklamcılığı, sosyal kanıtlamanın harika bir göstergesi olabilir ve bu da marka sadakatini artırabilir ve tek seferlik ziyaretçileri ömür boyu müşterilere dönüştürebilir.

Müşteri memnuniyetini göstermek için müşteri referanslarını veya vaka çalışmalarını paylaşmak için sosyal medya reklamcılığını kullanabilirsiniz.

Sosyal medyada yeniden pazarlama reklamlarını kullanmak, ürünlerinizin müşterilerinizin ve web sitesi ziyaretçilerinin zihninde ön planda kalmasını sağlayarak marka sadakatini daha da artırabilir.

3. Daha yüksek dönüşüm oranları

Sosyal medya reklamcılığı, işletmenizin daha fazla dönüşüm elde etmesine yardımcı olabilir. Hatta Digital 2020 raporunda ankete katılan kişilerin %27'si sosyal medya reklamları aracılığıyla yeni markalar ve ürünler bulduklarını belirtti.

Sosyal medya reklamcılığı ile dönüşüm oranınızı artırmanın birkaç yolu vardır. Facebook Reklam Yöneticisi ve LinkedIn Kampanya Yöneticisi gibi reklam platformları, reklam kampanyalarınız için ayrıntılı hedef kitle ölçümleri tasarlamanıza olanak tanır. Bunu yaparak, sosyal medya reklamlarınızın, söyledikleriniz veya sunduklarınızla ilgilenmesi muhtemel kişilere ulaştığından emin olabilirsiniz.

Ancak sosyal medya reklamlarının daha fazla dönüşümle sonuçlanmasının tek yolu bu değildir. Yeniden hedefleme sosyal medya reklam kampanyaları oluşturarak, sıcak potansiyel müşterileri besleyebilir ve onları işletmenizle yeniden etkileşime girmeye teşvik edebilirsiniz.

Yeniden pazarlama sosyal medya kampanyaları, dönüşümleri artırmak için başka bir güçlü araçtır. Örneğin, e-ticaret işletme sahipleri, Facebook ve Instagram'da, terk edilmiş sepetleri olan web sitesi ziyaretçilerini web sitesini tekrar ziyaret etmeye ve satın alma işlemlerini tamamlamaya teşvik eden yeniden hedefleme reklamları yayınlayabilir.

Snapchat üzerinde, Filtreler ve Lensler, kullanıcıların eğlenirken sizi kendi takipçilerine tanıtmalarını sağlamanın harika bir yoludur. Bu reklam biçimleri, marka bilinirliği oluşturan ve işletmenize her zamankinden daha fazla dikkat çeken paylaşılabilir içerik oluşturmanın harika bir yoludur.

Sosyal medya hakkında hatırlanması gereken en önemli şey sosyal olmaktır - hedef kitlenizle hem ilgi çekici hem de alakalı içerik oluşturun ve insanlar doğal olarak markanızı hatırlayacak, içeriğinizi yeniden paylaşacak ve sizi takipçilerine, arkadaşlarına ve ailelerine tavsiye edecek. Markanızın paylaşılabilir ücretli içerik oluşturduğundan emin olarak, web sitenize daha fazla trafik çekebilecek ve dönüşümleri iyileştirebileceksiniz.

Web sitesi trafiğini artırmak ve dönüşümleri artırmak söz konusu olduğunda, sosyal medya reklamcılığı başlamak için avantajlı bir yer olabilir.

4. İşletmeniz için olası satışları artırın

Bildiğiniz gibi, sosyal medya reklamcılığı, işletmenizi daha fazla kişiye ulaştırmanın ve müşteri tabanınızı genişletmenin harika bir yoludur.

Belirli müşteri adayı reklam kampanyaları yürüterek, işletmeniz için sosyal medya reklamcılığının avantajlarından gerçekten yararlanabilirsiniz.

Facebook'un mesajlaşma reklamları ve olası satış yaratma reklamları, daha fazla potansiyel müşteri toplamak isteyen müşteriye dönük işletmeler için ideal bir çözümdür. İnsanları çevrimiçi etkinliğinize kaydolmaya, bir ürün lansmanından önce e-posta listenizi büyütmeye veya gelecekteki pazarlama için müşteri bilgilerini toplamaya teşvik etmek için Facebook'ta olası satış yaratma reklamlarını kullanabilirsiniz.

Bu arada, LinkedIn reklamcılığı, B2B işletmeleri için güçlü bir müşteri adayı edinme aracı olabilir.

Distribütörlerle bağlantı kurmak isteyen bir e-ticaret markası veya müşteri tabanınızı artırmayı uman bir SaaS şirketi olun, LinkedIn'in sosyal medya reklam stratejinizin bir parçası olduğundan emin olmak isteyeceksiniz.

LinkedIn'deki sponsorlu InMail reklamları, doğrudan sosyal medya reklamlarınızdan kaliteli potansiyel müşteriler toplamak için güçlü bir reklam taktiği olan hedef kitlenizle gelen kutularında bağlantı kurmanıza yardımcı olur.

5. Düşük maliyetli reklam

Sosyal medya reklamcılığı söz konusu olduğunda en büyük endişeniz “bu ne kadara mal olacak?” olabilir. İyi haber şu ki, sosyal medya reklamcılığı işletmeniz için uygun maliyetli bir çözüm olabilir.

Çoğu sosyal medya reklam modeli, tıklama başına ödeme (PPC) veya görüntüleme başına ödeme (PPV) temelinde çalışır, yani yalnızca biri reklamınızı tıkladığında veya video reklamınızı görüntülediğinde ödeme yaparsınız. Sonuç olarak, reklam maliyetlerinizi düşük tutabilir ve yalnızca biri harekete geçtiğinde ödeme yapabilirsiniz.

Wordstream'e göre, Facebook reklamcılığı için ortalama tıklama başına maliyet, tüm sektörlerde 1,68 ABD dolarıdır ve Yiyecek ve İçecek endüstrisi, tıklama başına ortalama 0,42 ABD doları ile en ucuzudur. Ortalama tıklama başına maliyetlerin çok düşük olması nedeniyle, sosyal medyada reklam vermek, bütçenizi tüketmeden pazarlama çabalarınızı artırmanın gerçekten etkili bir yolu olabilir.

6. Kullanıcı dostu arayüz

Sosyal medyada reklam vermek korkutucu olmak zorunda değildir. Çoğu sosyal medya devi, kullanıcı dostu bir reklam platformu sunar.

Facebook ve Instagram reklamlarınız için Facebook Ads Manager veya LinkedIn reklamlarınız için Campaign Manager gibi reklam yöneticileri aracılığıyla reklam kampanyalarınızı yöneterek, reklamlarınızın hedeflediğiniz sonuçlara ulaşmak için ayarlandığından emin olabilirsiniz.

Bu platformların çoğu, bir hedef seçmekten kitle gereksinimlerinizi girmeye ve bütçenizi belirlemeye kadar reklam kampanyanızı oluşturmanın her adımında size yol gösterecektir.

Ardından, reklamlarınızı yayınlama zamanı geldiğinde, reklam performansını kolayca izleyebilir ve bu bilgileri, reklamlarınızı başarı için en iyi şekilde nasıl optimize edeceğiniz konusunda bilinçli kararlar vermek için kullanabilirsiniz.

Bazı reklam platformları, ücretli sosyal medya kampanyalarınızı yönetme kolaylığını gerçekten artırmak için özel raporlar ve kurallar oluşturmanıza da izin verir. Birden fazla şapka takan bir pazarlamacıysanız, bu, sosyal medya reklamcılığının size minnettar olacağınız bir avantajıdır.

7. Derinlemesine analitik

Son olarak, sosyal medya reklamcılığının bir başka avantajı da, her pazarlamacının hayali olan çok sayıda analiz ve istatistiğe erişim sağlamasıdır.

Kampanyalarınızın ne kadar iyi performans gösterdiğini ve geçmiş kampanyaların nasıl performans gösterdiğini neredeyse anında görebilirsiniz. Bu, gelecekteki kampanyalarınızı mümkün olduğunca başarılı olduklarından emin olmak için uyarlamanıza ve canlı kampanyaları optimize etmenize ve kampanyalarınızı hassaslaştırmak için A/B testleri geliştirmenize olanak tanır.sosyal medya reklam stratejisi.

Sosyal medya reklam analizlerinin faydaları bununla da bitmiyor. Bu reklamcılık bilgilerini, işletmenizin diğer alanlarını iyileştirmek için de kullanabilirsiniz. Örneğin, sosyal medya reklamlarınız size marka duyarlılığının iyi bir göstergesi olabilir ve hedef müşterilerinizin çevrimiçi görmeyi sevdiğini bildiğiniz organik içerik oluşturmanıza olanak tanır.

Google Analytics ile işbirliği içinde sosyal medya reklam analizlerinizi kullanarak, işletmeniz için en iyi sonucu veren pazarlama taktikleri hakkında daha derin bir anlayış kazanabileceksiniz.



1 Yorumlar

Daha yeni Daha eski